Backstage
december 2023

Læs artiklerne i deres fulde længde herunder!

Rul ned

Scenetårnet
af Nicolaj Holm

CEO i AKKC | nh@akkc.dk

Ja. Det er jo efterhånden næsten en floskel at sige, at tiden går stærkt. Men ikke desto mindre er det sandt. For nu står vi her i igen. Det er december, julen står for døren, og endnu et år føles som om, det er fløjet afsted i AKKC.

Tid er noget mærkeligt noget. På én gang er året nemlig gået ufatteligt hurtigt – men begynder man at kigge tilbage og liste op, hvad der er sket, bliver det pludselig til et sammensurium af mange forskellige ting – en 70-års fødselsdag, store arrangementer, vigtige partnerskaber, kunstværker, nye koncepter og ikke mindst en pris i bæredygtighedens tegn. Ja, der er virkelig sket meget i AKKC i 2023, og jeg vil benytte denne udgave af scenetårnet til at kaste et tilbageblik på ”Året der gik”, som vi roligt kan kalde for et meget stort år i AKKC!

2023 er året, hvor AKKC fyldte 70 år. Men året, der er gået, beviser bestemt også, at der ikke er tale om en gammel og støvet betonklods – men i stedet er hele Aalborgs hus både visionært og nytænkende. I foråret havde vi for eksempel premiere på vores nye koncept Drivhuset. Noget helt nyt på den jyske kulturscene, hvor vi hylder fællesskabet og kombinerer lounge, fællesspisning og et unikt kulturprogram. Indtil videre har vi blandt andet haft kunstnere som Oh Land, Blæst, Daði Freyr, Conrad Molden og Fabräk på Drivhus-scenen, og konceptet er blevet enormt godt taget imod af både gæsterne og medierne, der gang på gang har belønnet Drivhus-arrangementerne med 5 stjerner.

På konference- og kongressiden har vi også haft et stort år. Vi er stolte af, at vi i sommers kunne afsløre, at vi sammen med Restaurant AKKC by MEST og Destination Nord havde vundet Kommunernes Landsforenings udbud på 14 konferencer frem til 2026 samt 3F’s kongres i 2025. Igennem året har vi dannet ramme for landsmøder for Socialdemokratiet, Danmarksdemokraterne og Dansk Fjernvarme, 3F’s kongres og vores egen store DanFish-messe. Ja, i det hele taget har det været et dejligt, travlt år.

Huset har også taget lidt forandring i løbet af året – både udvendigt og indvendigt. Mens solen stod smukt og højt på himlen i juni, havde vi nemlig besøg af den verdensberømte streetart kunstner Martin Ron fra Argentina, som skabte et nyt, flot gavlmaleri på vores høje scenetårn. Billedet af Olivia med sin hjerteballon kan ses fra en stor del af Aalborg, og danner ikke mindst en smuk facade mod parken med De Syngende Træer.

Indvendigt fik samtlige mødelokaler i løbet af året nye navne – selvfølgelig inspireret af Aalborg, fordi vi i AKKC vil være med til at hylde alt det, Aalborg har at byde på, når vi tager imod vores mere end en halv million gæster årligt. Også ny skiltning med nummerering af vores lokaler har gjort det lettere for gæsterne at finde rundt i vores store hus, og det er ikke mindst med til at give huset et nyt og flot udtryk.

I efteråret havde vi æren af at kunne gå på scenen i flok og modtage Årets Bæredygtighedspris til Aalborg Awards, som ovenikøbet blev afholdt i Aalborghallen. Det er en pris, vi er utroligt stolte af. Ikke mindst fordi, at vi konstant forsøger at udvikle os i en endnu mere bæredygtig retning. For eksempel dannede vi i år et samarbejde med Green Producers Club, der står bag systemet Green Producers Tool – et vigtigt redskab i forhold til at kunne lave konkrete CO2-beregninger både på vores egne arrangementer, men som også gør os i stand til bedre at kunne vejlede vores kunder.

2023 var også året, hvor AKKC blev medlem af det store netværk DI Venues, og det er en absolut fornøjelse, at vi nu danner fælles front sammen med store danske aktører som Bellagroup A/S, MCH, Royal Arena og Parken Sport & Entertainment. Omdrejningspunktet for samarbejdet i DI Venues er Advisory Board for Venues, som jeg selv er en del af, og vi har haft en del berigende møder i løbet af året, hvor vi naturligvis deler viden, men også har en enormt stor styrke i, at vi kan være med til at sætte en dagsorden for hele branchen.

Det var blot nogle få udpluk fra et begivenhedsrigt fødselsdagsår, og vi glæder os bestemt ikke mindre til næste år, hvor vi igen er klar til at slå dørene op og byde vores kunder og gæster indenfor til en masse spændende nyheder.

Rigtig glædelig jul!

Den travleste november i AKKC’s historie

Der har været arrangementer i AKKC hver eneste dag i november. Det er ikke uden grund, når vi siger, at AKKC-medarbejderne tryller både dag og nat med at gøre alt klar til vores mange kunder og gæster. Kig med her og få et indblik i ”huset, der aldrig sover” – i hvert fald ikke i november.

Det har været 30 dage med fuld fart på – og det har været herligt! AKKC må virkelig siges at være et alsidigt hus, og det har november blandt andet vist. Lige fra store landsmøder, konferencer og kongresser til awardshow med garn, vinsmagning, comedy, koncerter, julefrokoster, netværksmøder og meget, meget mere.

Men hvordan foregår det egentlig, når der skal gøres klar til de mange forskellige arrangementer på skift? Det har vi faktisk opsat et kamera i Aalborghallen, som kan lave flotte timelapses til at illustrere – men det dækker kun over én sal. Derfor vil vi også her skitsere nogle udvalgte dage i vores travle november-kalender.

Teknikere og service specialister tryller nat og dag
Det er onsdag. Mens Aalborghallen summer af liv til Mayflower Awards med 500 gæster, er der på samme tid vinsmagning i Europahallen og den tilhørende foyer for samme antal gæster. Også AKKC’s 1. sal er i sving, og her er der foredrag i 1.04 Fakultetet.

Så bliver det torsdag – og husets omstilles. Om fredagen rykker Tandlægeforeningen ind med Symposium og udstilling i Aalborghallen og konference i Europahallen. Alt skal gøres klar til de ca. 1700 gæster, og mens det hele bygges op og gøres klar, står den også på comedy på 1. sal i 1.04. Fakultetet.

Fredag. 1700 gæster ankommer til Symposium, udstilling og konference. Alle gæster skal samtidig bespises til frokost. Det sker i vores lokaler på 1. sal. Om eftermiddagen skal Europahallen forvandles fra konferencesal til festlokale. Nogle af konferencegæsterne spiser middag i AKKC, mens andre spiser på restauranter i byen og vender retur til AKKC til fest.

Lørdag fortsætter Symposium i Aalborghallen, og imens er Europahallen endnu en gang ved at få en forvandling. Nu er den ikke længere festlokale, men gøres klar til messen Fiberfolk, der åbner om søndagen. Søndag står den desuden også på koncert i Aalborghallen, så efter Symposium i Aalborghallen er forbi, bliver salen gjort koncertklar.

Samarbejde er nøglen
Ovenstående eksempel er kun ét ud af mange, der giver et lille indblik, hvordan et hus som AKKC summer af liv både nat og dag i de travle perioder. Eksemplerne er også ”kun” med de store arrangementer. For sandheden er, at der foruden dem også er en lang række mindre arrangementer og julefrokoster, som foregår på samme tid.

Der foregår altså et stort arbejde med koordinering, organisering, ombygning, forplejning, rengøring og mange, mange flere detaljer, der går forud for, at vores gæster kommer til arrangementerne i huset. Og det stiller ikke mindst krav til et ufatteligt godt samarbejde kollegaerne imellem, som vi bare må konstatere har brilleret!

Der findes da heller ikke noget bedre, end at have endt den travleste november i AKKC’s historie, og have fået den ene positive tilbagemelding efter den anden fra både kunder og gæster. Så kan vi smække fødderne op og gå på juleferie med stolthed i maven!

Nye Noder er mødet mellem erhvervslivet og nye artister

Et nyt partnerskab mellem Danske Bank og AKKC giver nu Aalborgs og Nordjyllands nye artister en helt ny mini-scene. Med Nye Noder sætter Danske Bank og AKKC fokus på byens og regionens kulturudvikling, giver erhvervslivet nye oplevelser og skaber en ny mulighed for at upcoming kunstnere kan udvikle sig.

30. november blev kulminationen på et samarbejde om et helt nyt koncept i AKKC. Det var nemlig første gang mini-scenen med Nye Noder var i spil. I forbindelse med Stig Rossens julekoncert gik den lokale popmusiker EMIL på scenen i AKKC’s aflukkede sponsorområde.

Aalborgs og Nordjyllands kulturliv har ofte været ramt af, at kunstnerne ser en stor udfordring i at finde scener, der giver dem mulighed for udvikling. Det betyder, at flere og flere aspirerende kunstnere søger mod Århus eller København og forsøger at skabe sig en karriere der. Men vi vil gerne holde dem i Aalborg – og med Nye Noder af Danske Bank og AKKC, bliver der skabt en ekstra platform til udvikling for kunstnerne.

– Der er kommet enormt meget positiv respons efter premieren på Nye Noder. Både gæsterne, der lyttede til musikken, folk, der har læst om konceptet, og ikke mindst de lokale kunstnere, som scenen netop er skabt for, har meldt tilbage, at Nye Noder virkelig kan noget, så vi glæder os til at skabe mange flere gode møder mellem erhvervslivet og Nordjyllands talenter på mini-scenen, siger Jan Kvistborg, Chief Sponsor & Sustainability Officer i AKKC.

Nye talenter på scenen
Til premieren på Nye Noder, var det altså den talentfulde popmusiker EMIL, der gik på scenen. EMIL pakker punkenergi og rendestenspoesi ind i popmusik, som publikum både kan slå hjernen fra og danse til, men også samle følelserne op og forholde sig til. Den 10. november udgav han sin debutsingle ’Har I hørt om EMIL?’, og han kommer løbende til at udgive flere singler frem til sin debut EP i maj 2024. Måske har du allerede oplevet ham? Han har nemlig også spillet på SPOT festival, været support for PATINA og højdepunktet i 2023 var en tv-optræden på TV2 for en fuld sal i programmet Årets Nordjyde. Og så fortryllede han ikke mindst publikum, da han gik på scenen til Nye Noder den 30. november.

Nye Noder-scenen er allerede i fuld sving og har haft en runde to ifm. musicalen Jersey Boys. Her var det Vingard, der skabte en mindeværdig musikalsk oplevelse, og AKKC ser frem til at præsentere mange flere lokale talenter i partnerskabet med Danske Bank næste år.

Brobygning mellem erhverv og studerende giver pote

Et unikt samarbejde mellem Professionshøjskolen UCN, BusinessAalborg og AKKC kulminerede fredag 8. december, hvor 40 studerende kunne præsentere deres projekter, som omhandler optimering af digitaliseringsprocesser. Samarbejdet har været udbytterigt for både UCN, de studerende og AKKC.

Digitalisering har været på dagsordenen gennem hele efteråret i et samarbejde mellem Professionshøjskolen UCN, BusinessAalborg og AKKC. Her har 40 studerende på UCN-uddannelsen Digital Konceptudvikling haft mulighed for at arbejde helt konkret med en digitaliseringsudfordring fra virkelighedens verden – og det har ovenikøbet været allerførste gang, at et helt semester på uddannelsen har været opbygget omkring ét konkret projekt og et samarbejde med én virksomhed.

Samarbejdet har taget udgangspunkt i AKKC’s ønske om at udvikle sig i en endnu mere digital retning og gennem efteråret har de studerende kunnet bringe deres nyeste viden i spil og arbejdet i projektgrupper om forskellige emner indenfor digitalisering med udgangspunkt i AKKC.

Det hele kulminerede fredag 8. december, hvor de præsenterede deres løsningsforslag ud fra de mange mængder data og informationer, de havde tilegnet sig gennem møder med AKKC i løbet af efteråret.

– AKKC har givet os omfattende indsigt i data og forståelse af deres interne processer. Det har været en berigende oplevelse for vores digital konceptudviklerstuderende og skabt nogle stærke forslag til digitaliseringsprojekter, som AKKC kan bruge i deres videre digitale udvikling. At bygge bro mellem uddannelse og erhvervslivet er essentielt for UCN, og dette samarbejde har været et skoleeksempel på, hvordan sådan et partnerskab kan skabe en win-win situation, udtaler Claus Stig Christensen, adjunkt ved UCN.

Udbytterigt for alle parter
AKKC har i forvejen stor erfaring med at samarbejde med lokale uddannelsesinstitutioner, hvor de gennem de seneste 15 år har haft utallige projekt- og praktiksamarbejder. Derfor kender de også til den værdi, de studerende bringer i spil. Og der er en enormt stor respekt for det arbejde, de 40 UCN-studerende har lavet i efteråret.

– Vi må sige, at vi har fået rigtig meget ud af samarbejdet med uddannelsen Digital Konceptudvikling på UCN. De studerende har haft et andet syn på tingene sammenholdt med den nyeste viden indenfor området, og der er kommet flere aspekter frem, som vi kan arbejde videre med. UCN’s studerende har været enormt engagerede i projektet, og de har helt bestemt hjulpet med den videre digitalisering af AKKC, siger Søren Kabbel Dalgaard, Chief Technical Officer i AKKC.

Nu venter en intern proces, hvor AKKC skal finde ud af, hvilke digitale løsninger, der skal videreudvikles og implementeres, bl.a. på baggrund af forslagene fra UCN’s studerende.

AKKC’erne vil gerne have indflydelse

I efteråret var der valg af to nye medarbejderrepræsentanter til AKKC’s bestyrelse. Aldrig har der været så mange medarbejdere, der stillede op. Og det er noget, der glæder direktøren.

Da de to medarbejderrepræsentanter i AKKC’s bestyrelse Else Herfort og Carsten Wosylus efter ca. 10 og 12 år på posten, ikke ønskede genvalg i efteråret, var der valg til to nye medarbejderrepræsentanter.

Kandidatlisten talte denne gang hele otte AKKC’ere, som ønskede at stille op til valg, og det er et antal, der ikke er set så højt før. Det er samtidig noget, der glæder direktøren.

– Jeg er rigtig stolt over, at der er så mange medarbejdere, som ønsker at tage del i bestyrelsesarbejdet i AKKC. Jeg ved, vi har nogle enormt engagerede medarbejdere, og at de gerne vil deltage så aktivt i deres arbejde hos os, synes jeg, vidner om, at de gerne vil have indsigt og indflydelse, og på den måde virkelig kerer sig om deres arbejdsplads og kollegaer, siger Nicolaj Holm.

Valget faldt denne gang på de to medarbejderrepræsentanter Svala Björnsson, Projekt Coordinator i møde- og kongresafdelingen, og Per Dålfogt, Service Specialist. Og det er to spændte medarbejdere, der nu træder ind som repræsentanter for AKKC i bestyrelsen.

– Jeg er virkelig glad for alle de stemmer, jeg har fået. Det er fantastisk at være valgt. Først og fremmest er jeg drevet af nysgerrighed, og en forventning om, at jeg kan være med til at forme nogle ting og engagere mig endnu dybere. Jeg har mange års erfaring i huset og synes derfor også, at jeg kan være med til at vejlede og give mit besyv med, hvis det skulle være nødvendigt. Og så ser jeg det ikke mindst som en form for personlig udvikling – så jeg glæder mig til at tage del i arbejdet, siger Svala Björnsson.

Også Per Dålfogt har gjort sig mange tanker om, hvorfor han stillede op til valget, og hvad han ønsker af nu at være valgt ind som medarbejderrepræsentant.

– Jeg synes generelt, at bestyrelsesarbejde er spændende, og jeg har også engageret mig i andre bestyrelser. Jeg synes, det er en ære at være valgt i AKKC, og jeg er stolt af at få lov til at repræsentere medarbejderne, for jeg er drevet af at være med til at gøre AKKC til en så god arbejdsplads som muligt for alle mine skønne kollegaer. Jeg forventer, at jeg opnår noget forståelse og indsigt, og at jeg kan være med til at præge tingene lidt. Jeg tror, det bliver rigtig godt, siger Per Dålfogt.

Udover de to medarbejderrepræsentanter blev der også valgt to nye suppleanter. Det blev 1. suppleant Thomas Nowakowski, Light Technician, og 2. suppleant Christian Haugaard Brix, Marketing & Data Manager.

Messetæpper fik nyt liv

Et enkelt opslag på AKKC’s Facebookside, og så var der over 50 interesserede aftagere af de mange, mange kvadratmeter messetæpper, der blev brugt i forbindelse med den internationale DanFish fiskerimesse.

Og der var glæde både hos Bæredygtighedsafdelingen i AKKC og hos de mange interesserede, der kunne hente gode tæpper, som skulle have nyt liv. Kreativiteten var stor. I det nye liv skulle det bl.a. bruges som rød løber til et ridestævne, rollespil, udestue, halloweenfester, motionsløb, tasker og beklædning samt isterningeposer til saunagus. AKKC kom af med cirka halvdelen af alle de brugte tæpper.

Overvejer lukket gruppe
I øjeblikket overvejer Bæredygtighedsafdelingen at skabe en lukket Facebookgruppe, hvor man fremover får besked, når der er restmaterialer fra driften af AKKC. AKKC har som en del af bæredygtighedsarbejdet stort fokus på cirkulær økonomi, og det her var med til at slå fast, at der masser af mennesker, der omfavner genbrug, og dermed gør verden til et mere bæredygtigt sted.

Flere hundrede mødte op til festlig åbning

Det kunne næsten ikke være mere juleidyllisk. Gule flammer fra 250 levende lys flakkende ovenpå den snedækkede jord, store røde sløjfer på 62 syngende træer, smuk korsang og krus med gløgg og varm kakao. Flere hundrede mennesker mødte op til vores åbning af De Syngende (Jule)Træer i Kildeparken 1. søndag i advent.

Sidste år var ilddåben – og i år valgte vi at gentage succesen med det gratis åbningsarrangement af De Syngende (Jule)Træer i Kildeparken. Igen i år stod det dygtige pigekor HighNotes fra Aalborg Kulturskole klar til at synge julen ind med smukke julesange, og Restaurant AKKC by MEST diskede op med en julebod fyldt med lækkerier for både store og små, såsom gløgg, æbleskiver, varm kakao og småkager.

Flere hundrede mennesker mødte op
Flere hundrede mennesker valgte at bruge deres 1. søndag i advent sammen med AKKC, og de mødte derfor op i Kildeparken for at opleve den festlige åbning, hvor Aalborg Kommune traditionen tro også tændte 250 levende lys ved træerne. Og det var et fantastisk smukt syn, der mødte alle gæsterne, som kiggede forbi! For vejrguderne var med os, og havde sendt den varslede snestorm længere ned i landet, hvorimod Kildeparken var dækket af et smukt, hvidt lag sne, der kun gjorde julestemningen endnu mere nærværende.

– Igen i år må vi sige, at vi er fuldstændig overvældet over, hvor mange mennesker, der havde lyst til at kigge forbi og julehygge med os ved åbningen af De Syngende (Jule)Træer. Det er helt fantastisk at se, hvordan både børn og voksne hygger sig i parken. Og så må man bare sige, at vi ikke kunne være mere heldige med vejret i år, for sådan et perfekt lag sne er virkelig lig med jul, fortæller Nicolaj Holm, direktør i AKKC.

62 stemningsfulde (jule)træer
Parken med De Syngende Træer har efterhånden vokset sig stor. 96 internationale kunstnere har plantet et træ i parken, og til daglig spiller musikstanderne udvalgte stykker af stjernernes mest kendte hits. I år er 62 af træerne omdannet til ”juletræer”, hvor standerne i stedet spiller stjernernes julemusik.

Træerne med julemusik har vi i år pyntet med store røde sløjfer og til-og-fra kort, så man nemt kan spotte, hvilke kunstnere, der har lavet julemusik i parken. Man kan blandt andet opleve julemusik fra Mariah Carey, Jeff Dunham, Katie Melua, Cliff Richard, Bob Dylan, Sissel Kyrkjebø, Tom Jones, Elton John, Jason Derulo og mange, mange flere. Hver år bliver parken med De Syngende (Jule)Træer besøgt at flere tusinde mennesker, som går på opdagelse i de mange julesange blandt træerne, ligesom de levende lys hver søndag i advent også er blevet en tradition og et stort tilløbsstykke i byen i juletiden.

AKKC’s eventafdeling kreerer festligheder ude af huset

AKKC’s eventafdeling har i november afholdt deres første arrangement ude af huset – en reception for MyDefence i Nørresundby. Flere lignende events er også på tegnebrættet. 

AKKC’s eventafdeling er på rekordtid blevet en inkorporeret del af AKKC-holdet. Og hold nu op, hvor har de lavet mange flotte events og festligheder i vores egne rammer allerede – både til eksterne kunders og vores egne arrangementer. Nu har de taget skridtet videre og har lavet deres første event ude af huset. Det skete i november, da MyDefence i Nørresundby holdt 10-års jubilæum.

– Vi blev kontaktet af MyDefence, som gerne ville have assistance til at holde en festlig reception i egne rammer, og det var vi naturligvis helt klar til at hjælpe med. Først havde vi et fysisk møde, hvor vi så lokalet og vendte idéer ift. deres arrangement, og derefter gik vi i arbejdstøjet for at skabe et rigtig godt arrangement for dem, forklarer Christian Kjeldsen, Head of Culture & Events i AKKC, der også selv var en del af eventteamet bag planlægningen og udførelsen af receptionen.

For MyDefence bestod AKKC’s rolle blandt andet i at lave et selfieområde, ballonpynt med logo, arrangere borde, stole, blomster, garderobestativer, bestik, tallerkner, glas og live musik. Med andre ord at stå for alt det praktiske og festlige, så arrangøren kunne slappe helt af og agere vært til arrangementet.

Flere events ude af huset
Allerede nu er der planer om flere events ude af huset, som AKKC’s eventafdeling står klar til at tage sig af. Og netop eventafdelingens store erfaring og netværk, er noget af det, der giver ekstra værdi til kundernes arrangementer.

– Som eventafdeling har vi naturligvis enormt stor erfaring med at skabe oplevelser og gøre vores kunders arrangementer unikke. Men vi har for eksempel også et stort netværk, kontakt til bookingbureauer, teknisk erfaring og en generel viden om at skabe professionelle arrangementer blandt vores mange kollegaer i AKKC, som vi kan lukrere på. Det giver en stor fordel, da vi både kan assistere som arrangør og sparringspartner på mange områder, fortæller Christian Kjeldsen.

– Det er en generel tendens, at flere virksomheder ønsker at skabe nogle flotte arrangementer, hvor der bliver gjort noget ud af detaljerne – et arrangement, som gæsterne husker flere år efter. Og med AKKC’s eventafdelings nye tiltag bliver den høje professionalitet, som AKKC er kendt for til arrangementer i egne rammer, nu også flyttet ud til virksomhedernes lokationer, f.eks. som ved MyDefence, der holdt reception i deres egen store kantine.

AKKC’s eventafdeling består af Line Wigard (pt. på barsel), Frederikke Skall og Christian Kjeldsen, og de står altid klar til at tage en god snak og sætte kreative idéer i spil.

AKKC fortsætter samarbejde med stærkt nordjyske netværk

I 2022 satte AKKC for alvor turbo på partnerskabsaftaler, da huset skabte et nyt sekretariat for NBE (Netværk for Bæredygtig Erhvervsudvikling NordDanmark) der har samlet over 100 nordjyske virksomheder. Nu er ny aftale underskrevet.

Da NBE og AKKC for godt halvandet år siden sagde ja til hinanden med en samarbejdsaftale, var det helt nyt land, begge parter bevægede sig ind i. Inden 2023 var slut, skulle begge parter efter aftale kigge på aftalens videreførelse og indhold. Resultatet blev et rungende ja til at sekretariatet forsat driftes af AKKC, der bl.a. har partnerskaber som et strategisk målepunkt.

Sekretariat støttes af AKKC-kompetencer
I sekretariatet for NBE er der to fuldtidsmedarbejdere, netværksfacilitator Line Boel, projektkoordinator Line Kristensen samt i en deltidsstilling bæredygtighedsjournalist Susanne Kabel. Desuden trækkes der på nogle af de mange AKKC-kompetencer, der udover kommunikation, tæller marketing, bæredygtighed og økonomi. Og i det nye år vil sekretariatet også trække på kompetencer fra AAU med en studentermedhjælper.

Formanden for netværket, Kim Nørgaard Nielsen og hans bestyrelse udtrykte stor tilfredshed, og var helt klar til en ny samarbejdsaftale. Og han satte sammen med bæredygtighedschef i AKKC, Jan Kvistborg, sin signatur på den nye aftale.

Want
more?

Vil du se de tidligere udgaver af Backstage?

Ja tak!