Scenetårnet
af Nicolaj Holm
CEO i AKKC | [email protected]
For femte år i træk slår vi omsætningsrekord i AKKC. Årsregnskabet for 2023 er netop godkendt, og det ser rigtig godt ud! Vores omsætning i 2023 er på 116,7 mio. kr., og vi ender samlet set med et overskud på omkring en halv mio. kr. Jeg kan ikke være andet end en stolt og tilfreds direktør.
Når vi kigger fremad, ser det heldigvis heller ikke ud til, at fremgangen stopper – tværtimod. Budgettet for 2024 viser et bedre år end 2023 – og 2025 viser sågar allerede nu et bedre år end 2024. Det må siges at være gode udsigter.
At vi slår rekord for femte år i træk (hvis vi ser bort fra 2020, som var et bemærkelsesværdigt Corona-år med nedlukninger, restriktioner og generel uforudsigelighed) er et resultat af, at vi har en klar vision for, hvad AKKC er og skal være. Vi har altså skabt en strategi, der bærer frugt.
Når jeg ser tilbage på 2023, kan jeg konstatere, at det blandt andet lykkedes os at skabe store nyheder omkring vores egen store fiskerimesse, DanFish International, vi fik skudt det helt nye kulturkoncept, Drivhuset, rigtig godt i gang, og så fik vi ikke mindst afviklet mange store kongresser med nogle af de største spillere på markedet.
Og vores kunder vælger heldigvis ikke kun at være i Aalborg én gang. De vender tilbage til os gang på gang, fordi vi kan levere et godt produkt til dem, og de ved, at vi eksekverer professionelt.
At kunderne vender tilbage, nye kunder kommer til, og vi kan lave så godt et regnskabsresultat, ville simpelthen ikke kunne lade sig gøre uden nogle dedikerede og professionelle medarbejdere, som virkelig løfter i flok, tager ansvar og spiller hinanden bedre. Jeg må bare sige, at jeg har det bedste team!
Som budgetterne for de kommende år indikerer, vil vi fortsat fremad i AKKC. Vores nuværende strategi strækker sig frem til 2025, og vi har en klar vision for, hvor de næste år skal føre os hen. Der er allerede gang i flere projekter – og i de kommende måneder sker der endnu mere.
Derudover har vi også en ambition om at løfte vores afledte effekt på Aalborg endnu mere.
Da vi havde DanFish International i 2023 var samtlige hotelværelser i Aalborg omegn belagt. Derudover brugte både udstillerne og de besøgende, som kom fra hele 47 forskellige lande, byens restauranter, butikker m.m. i et enormt stort omfang.
Vi lavede en udregning, der viste, at DanFish genererede en afledt effekt på Aalborg på min. 39 mio. kr., og sådan er det hver gang, vi har de store arrangementer.
Så når vi vil endnu mere, er det ikke kun fordi, det skal komme AKKC til gode. Det skal være til hele Aalborgs bedste.