Backstage
juni 2023

Læs artiklerne i deres fulde længde herunder!

Rul ned

Scenetårnet
af Nicolaj Holm

CEO i AKKC | [email protected]

I sidste uge fejrede vi, at den verdenskendte, argentinske kunstner Martin Ron satte sidste strøg på et nyt, utroligt smukt gavlmaleri på AKKC’s 600 kvm. store scenetårn. Dét projekt er blot ét af en lang, lang liste af ambitiøse projekter, vi har arbejdet med i AKKC. Når vi kommer på den anden side af sommerferien, vil al skiltning for eksempel være skiftet ud med nyt, for at vores gæster nemmere kan finde rundt i vores store hus, samtlige mødelokaler vil have nye navne, og inden efteråret er omme, vil den farverige grafiske profil, som vi skabte for noget tid siden, gennemsyre vores helt nye hjemmeside-univers.

Et andet projekt i foråret har ført til, at vi allerede nu er i stand til at assistere vores kunder med at lave oplysende CO2-beregninger på deres arrangementer hos os.

På den måde kan vi være med til at vejlede vores kunder i en endnu mere bæredygtig retning, ligesom vi også selv begynder at lave interne cases på vores egne arrangementer, hvor vi laver CO2-beregninger, for hele tiden at blive klogere på, hvor vi kan udvikle os indenfor bæredygtighed – et fortsat vigtigt arbejdsområde for os.

Derfor er vi også særdeles tilfredse med og stolte af, at vi i sidste uge blev indstillet til en re-certificering indenfor ISO 20121 for bæredygtige events og DNV-GL’s Verdensmålscertificering.

Bæredygtighed er et stort og til tider kompliceret felt. Netop derfor har vi udgivet det nye magasin AKKC IMPACT, hvor vi fortæller nogle af de mange, spændende historier, der gemmer sig i AKKC’s arbejde med det betydningsfulde område – leveret i små glimt af tekster, billeder og videoer.

De seneste måneder har vi forhandlet vores nye kontrakter med KL og 3F, hvor vi har lavet aftaler om konferencer og kongresser helt frem til 2026. Mange store danske byer var med i kapløbet, og forsøgte at lægge billet ind på de mere end 15 store arrangementer med flere tusinde deltagere ad gangen.

Men Aalborg vandt igen. I AKKC har vi de senere år arbejdet meget strategisk med hele tiden at udvikle os, så vi ikke blot holder vores niveau, men hele tiden bliver bedre – så vi også i fremtiden kan vinde de vigtige kapløb om de store konferencer og kongresser.

Det er nemlig langt fra givet, at de ”bare” kommer retur til byen. Der er mange faktorer, der spiller ind.

Noget af det, der adskiller os i AKKC fra de andre spillere, er, at vi har skabt en helhedsløsning til vores store kunder. Vi kan vejlede dem i bæredygtighed, vi har en intern eventafdeling, der kan assistere dem, vi har en restaurant, der serverer mad på et utrolig højt niveau, og vi har et overordnet serviceniveau, der ligger over det, vores kunder oplever andre steder.

Det er en del af årsagen til, at vi ikke blot holder status quo på konferencesiden, men at vi også hele tiden udvider med nye kunder. Og her er det vigtigt at have en stab, der kan klare de mange ombygninger, når arrangementerne ligger som perler på snor.

Når AKKC lykkes med at trække de store spillere til, giver det en afsmittende effekt på byen – det betyder tusindvis af overnatninger på byens hoteller, tusindvis af kunder på byens restauranter og tusindvis af kunder i byens butikker hvert eneste år.

Det gør det også, når vi til efteråret for eksempel åbner dørene til vores egen store erhvervsmesse DanFish International, hvor vi forventer ca. 12.000 internationale besøgende fra intet mindre end 50 forskellige lande.

I AKKC vil vi ikke gøre, som alle de andre. Vi vil være frontrunner og udvikle vores egne koncepter, som Aalborg kan være stolte af. Det gælder både indenfor konferenceområdet, hvor vi for eksempel har skabt NET ZERO pathways, der stiller skarpt på bæredygtighed, og det gælder også indenfor kultur, eksempelvis med konceptet Drivhuset, der har skabt national bevågenhed.

I år har vi også haft fokus på julefrokoster i AKKC, hvor vi selv står bag skabelsen af det helt nye koncept Julemysteriet, og vi står også i spidsen for at hive Faulty Towers – The Dining Experience hele vejen fra London’s West End på juleturné i Danmark.

Nu sidder du måske tilbage med en følelse af, at der er en lang række uafklarede spørgsmål: Hvad skal mødelokalerne så hedde nu? Hvordan kan AKKC pludselig begynde at lave CO2-beregninger? Hvad betyder det for Aalborg, når store konferencer, kongresser og messer kommer hertil? Hvor kan man læse AKKC IMPACT? Og hvad er det for et nyt julefrokostkoncept? Det har vi lavet nogle spændende artikler om i denne version af Backstage, så når du har læst nyhedsbrevet igennem, vil du have svar på alle de spørgsmål, jeg netop har listet op – og flere til.

Jeg vil derfor ønske dig rigtig god læselyst – og god sommer!

AKKC vinder flere store konferenceudbud

AKKC har de sidste par måneder lukket en lang række betydningsfulde aftaler på konferenceområdet, og det er noget, der har stor betydning for hele byen.

AKKC har i år kunnet fejre 70-års fødselsdag. Men der er langt fra tale om en støvet, gammel dame – tværtimod. Gennem syv årtier har AKKC været med til at sætte Aalborg på – ikke bare Danmarkskortet men også verdenskortet – især som den helt store spiller, når det gælder facilitering af konferencer og kongresser med flere tusinde deltagere ad gangen.

Tidligere i juni kunne AKKC afsløre, at vi sammen med Restaurant AKKC by MEST og Destination Nord havde vundet Kommunernes Landsforenings udbud på 14 konferencer frem til 2026, hvilket resulterer i 20.000 hotelovernatninger i løbet af de næste tre år. I fredags blev kontrakten om 3F kongres 2025 vedtaget, som betyder en hel uge i byen med 1000+ konferencegæster.

Når AKKC lykkes med at vinde de store konferenceudbud er det ikke kun noget, der kommer AKKC til gode. Det bringer profit til hele byen og oplandet, når de mange tusinde gæster benytter sig af detailhandlen, restauranterne og hotellerne i byen. Og det er noget, der kan mærkes, når der pludselig rykker flere tusinde mennesker ind i byen til en konference.

– Det er en gave, at vi får store konferencer og kongresser som f.eks. KL til byen for et hotel som vores. Det har stor værdi for byen som helhed, at vi har et konkurrencedygtigt kongrescenter. Det skaber grobund for, at andre store kongreskunder vælger Aalborg som destination, hvilket helt basalt skaber mere forretning i byen til både hoteller, restauranter, attraktioner og detailhandlen, siger Mette Bonderup, direktør på Comwell Hvide Hus Aalborg.

Aalborg er i front
Og Aalborg er bare helt i front, når det gælder tiltrækningen af de store konferencer. Her er det gode samarbejde mellem byens aktører, AKKC’s fordelagtige placering i byen og husets store erfaring blandt andet af væsentlig betydning.

– Der er mange forskellige parametre vores kunder kigger på, når de skal træffe beslutningen om, hvor deres konference, årsmøde eller kongres skal være. En af dem er selvfølgelig prisen, men derudover oplever vi også, at der bliver lagt vægt på vores store erfaring med at afvikle konferencer, vores intense arbejde med bæredygtighed, at Aalborg har mange gode hoteller, der ligger tæt på byen, og at vi i AKKC kan indgå som en helhedspartner, der for eksempel også kan varetage events og standsalg til deres udstillinger, siger Nicolaj Holm.

Udover de mange nye, store aftaler, AKKC har tegnet for de kommende år, er efterårskalenderen i AKKC også fyldt med store kongresser, konferencer, landsmøder og award shows, hvor AKKC byder velkommen til Socialdemokratiets Årsmøde, EPE’23 ECCE Europe, Dansk Fjernvarmes Landsmøde, HK Privat Kongres, FOA’s Kongres, Danmarksdemokraternes Landsmøde m.fl.

Hele verden trækkes til Aalborg

Til efteråret trækker AKKC over 12.000 besøgende til Aalborg fra hele verden. Fiskere, skippere, ingeniører, skibsarkitekter, blandt mange andre valfarter til Nordens Paris for at tage del i vores erhvervsmesse DanFish International.

I efteråret forventer AKKC at tiltrække 12.000 internationale erhvervsfolk til Aalborg i form af både udstillere og besøgende fra op mod 50 forskellige lande til vores populære messe DanFish International, der er en af verdens mest betydningsfulde fiskerimesser.

En messe som får en direkte afledt effekt på Aalborg på minimum 39.000.000 kr., hvor størstedelen af hotelværelserne i byen er i brug over flere dage, restauranterne har internationale gæster og den offentlige transport udnyttes til fulde af de mange tusinde besøgende, der kommer fra nær og fjern for at deltage i messen.

DanFish International afholdes for 28. gang tirsdag 10. oktober til og med torsdag 12. oktober 2023 i AKKC med hele 24.000 etagekvadratmeter samt i en tilhørende mobilhal på 4.000 kvadratmeter, der traditionen tro sættes op i Kildeparken, så der er plads til de mange udstillere fra ind- og udland.

Den internationale messe tiltrækker nemlig besøgende fra hele verden til Aalborg, blandt andet fra Canada, Indien, Japan, USA, Frankrig, Norge og mange flere.

DanFish International danner grobund for en lang række store handler efter messen, men der er også flere besøgende, der kommer for at indgå aftaler på selve messen, hvor der erfaringsmæssigt bliver lavet forretninger i millionklassen.

Hvor meget CO2 udleder dit arrangement?

Det kan AKKC nu lave beregninger på med det nye system Green Producers Tool (GPT). GPT kommer til at gøre en stor forskel for både AKKC og vores kunder, da det nemt og enkelt kan beregne CO2-forbrug – og danne grobund for forandring.

AKKC er den første, og indtil videre eneste, virksomhed i Nordjylland, som har skabt et samarbejde med virksomheden Green Producers Club, der står bag beregningssystemet Green Producers Tool.

Systemet er særligt udviklet til beregning af CO2-forbrug i kulturbranchen, og det har kun været på det danske marked siden oktober.

Kan flytte bjerge
I Green Producers Tool indtaster man al viden om det enkelte arrangement inden for forskellige felter såsom affald, transport, energiforbrug, mad og drikke. Og netop det faktum, at man som arrangør nemt kan få et overblik over CO2-forbruget, kan være med til at gøre en stor forskel.

Det er noget af det, vi i AKKC forventer, vil have stor indflydelse på, når vi selv skaber arrangementer, eller når vi i samarbejde med vores kunder for eksempel også kan regne på, hvordan deres forskellige valg kan nedsætte forbruget af CO2.

– Green Producers Tool kan både være med til at skabe samlede klimaregnskaber over de enkelte arrangementer, men der hvor det bliver rigtig interessant er, hvor det kan hjælpe til med at flytte noget. Til vores eget Drivhus-arrangement med Pauline, Dopha og Ameli Dot til oktober har vi for eksempel lynhurtigt kunnet beregne, at man sparer 0,44 kg CO2e pr. servering, hvis man vælger den veganske menu i stedet for den med svinekød. Det er noget, der er nemt at forholde sig til som kunde eller gæst, siger Jan Kvistborg, Chief Sponsor & Sustainability Officer i AKKC.

Et andet eksempel på en beregning i systemet er på transport. Hvis man for eksempel som kulturkunde fra Frederikshavn vælger at tage toget i stedet for at starte dieselbilen, sparer man 19,52 kg CO2e.

Det er blandt andet også årsagen til, at vi her i foråret har kørt et pilotprojekt sammen med Nordjyllands Trafikselskab.

Green Producers Tool er udviklet i tæt samarbejde med udvalgte aktører indenfor branchen, og baserer sig på valide data fra CICERO (Center for klimaforskning Oslo).

Med det nye CSR-direktiv fra EU skal man som underleverandør til store virksomheder kunne levere en klimarapport på sine produktioner, og også her bliver Green Producers Tool et vigtigt værktøj for AKKC.

– Vi er enormt glade for at AKKC er kommet med i klubben. Det er det første kongres- og kulturcenter i Danmark, som skal til at lave beregning med vores værktøj. De er meget dedikerede og allerede godt i gang med at kigge på deres arrangementer med mere bæredygtige briller, så de kan reducere CO2e aftrykket på fremtidens produktioner. Den data de bidrager med til klubben, er også en vigtig del i vores videre arbejde med værktøjet og den ’grønne’ omstilling generelt, siger Annika Lund Jensen, Country Manager, Green Producers Club Danmark.

AKKC hylder Aalborg:
Mødelokaler får nye navne

Når AKKC slår dørene op efter sommerferien bliver det med nye spændende navne på samtlige af husets mødelokaler, og temaet for de nye navne er selvfølgelig: Aalborg.

AKKC har gennem det sidste års tid arbejdet fokuseret med wayfinding – at gøre det lettere for vores gæster at finde rundt i vores store hus. Derfor bliver der i løbet af sommerferien opsat helt ny skiltning, som skal være med til at gøre det mere overskueligt at finde vej i huset, når man f.eks. skal til et møde i et bestemt lokale. Overskueligheden skabes først og fremmest ved, at alle vores mødelokaler får nummerering.

På grund af den nye skiltning var tiden også moden til at re-tænke navnene på vores mødelokaler, da det længe har været vores ønske at ensrette navnene og skabe sammenhæng mellem lokalenavnene i huset.

Det har været en stor og spændende proces at udtænke det rette koncept og finde de lokalenavne, som vi mener, kan være med til at understøtte vores værdier i AKKC.

Og vi er glade for at kunne præsentere, at det nye tema er Aalborg – fordi Aalborg er i AKKC’s DNA, og fordi vi gerne vil være med til at skabe opmærksomhed og fokus på alle de spændende steder Aalborg har at byde på, når vi har gæster på besøg fra hele Danmark og fra udlandet.

Velkommen i Tunnelen
Efter sommerferien vil samtlige mødelokaler i AKKC således have skiftet navn til noget Aalborg-inspireret og kendt i byen, og ydermere har vi også valgt at bringe udtalen af navnene fra de nordjyske folkemunde i spil.

Ét lokale vil derfor hedde Tunnelen (i stedet for Limfjordstunnelen), et andet Broen (i stedet for Limfjordsbroen) og et tredje Fjordparken (i stedet for Vestre Fjordpark).

AKKC har i alt fundet 26 nye Aalborg-navne, heriblandt også Havnen, Møllen, Gaden, Gåsepigen og Tyren. AKKC’s store sale Aalborghallen og Europahallen skifter ikke navn.

Fortællingen om Aalborg
AKKC har på den gode side af en halv mio. gæster hvert år, og det er AKKC’s ambition, at mødelokalerne med de nye navne på sigt skal bruges til at fortælle de mange gæster fra resten af landet og udlandet om Aalborg.

Mange af AKKC’s gæster er måske kun til et møde eller en konference indenfor AKKC’s mure, når de besøger byen. Ved at præsentere dem for Aalborgs vartegn og gode historier på AKKC’s vægge i mødelokalerne, kan vi bringe en fortælling med dem hjem eller ovenikøbet inspirere dem til at komme tilbage og opleve byen igen.

AKKC til eksamen
i grøn omstilling og verdensmål

AKKC kom flot gennem nåleøjet, da to auditører havde 41 medarbejdere og ledelsen til interview om arbejdet med ISO 20121 standarden for bæredygtige events og verdensmålcertificeringen. 

Siden 2017 har AKKC arbejdet fokuseret med den grønne omstilling og cirkulær økonomi, og blev for seks år siden de første i Danmark til at opnå den internationale ISO 20121 certificering som bæredygtigt eventsted, og siden kom i 2020 en verdensmålcertificering til.

De to auditører fra DNV mødte i løbet af to dage 41 medarbejdere og den 5-mand store strategiske ledergruppe. Her drejede samtalerne sig f.eks. om håndtering af IT- og datapolitik samt generel gennemgang af ledelsessystemet, der sikrer, at vi hele tiden lever op til de standarder, der kræves for at have en certificering inden for bæredygtige events.

Godkendt arbejde
Auditørerne har nu indstillet, at AKKC igen får det store grønne stempel som re-certificeret, hvilket kun er anden gang siden 2017. I perioderne indimellem er der årlig auditering, ligeledes med auditør-gennemgang af viden og handling i hele medarbejderstaben og ledelsen.

Lidt blomster 
Auditører smider ikke om sig med roser, men er meget fakta- og databårne, men der var dog lidt blomster at hente, da de er imponerede over, at AKKC formår at holde alle afdelinger og medarbejderstaben aktiveret og informeret gennem min. to årlige interne audits, hvor man sikrer, at vidensniveauet hos medarbejderne er intakt, og hvor AKKC får taget fat i områder, der kræver handling.

We dare you:
Kan du løse julemysteriet?

Vores dygtige og kreative team i Kultur & Event har i år kreeret et helt unikt julefrokostkoncept, der kombinerer lækker mad, gåder og underholdning. What’s not to like?

Er du typen, der ikke kan få nok af Escape Rooms, gåder og film som Mordet i Orientekspressen eller Sherlock Holmes? Så er vores nye julefrokost-mysterium lige noget for dig!

Vores dygtige medarbejdere i Kultur & Event har arbejdet på konceptet gennem foråret og for ikke så længe siden, kunne vi endelig løfte sløret for Julemysteriet. Hele aftenen kredser om et mysterium, som publikum skal være med til at opklare ved hjælp af ledetråde, der både bliver tilsendt inden aftenen begynder og kommer i løbet af hele aftenen.

– Vi har ønsket at skabe et unikt julefrokostkoncept, der bliver en totaloplevelse for publikum, hvor der både sker noget op til arrangementet, som så kulminerer på selve aftenen, fortæller Kristine Ringstrøm Kock, Producer i AKKC.

I år bliver det i bedste Gatsby-stil præget af 1920’erne. Der vil selvfølgelig være en lækker menu fra Restaurant AKKC by MEST, som er inspireret af aftenens mysterium, men som indtil videre er hemmelig.

Noget andet, der er hemmeligt, er selve mysteriet og underholdningen. Men vi kan afsløre, at det tager udgangspunkt i Aalborg, og at vi har skræddersyet det specielt til dette nye julefrokostkoncept.

– Vi har udviklet Julemysteriet ud fra en erfaring om, hvad vores publikum gerne vil opleve, men også hvor vi udnytter vores styrker i huset. Vi har selv udviklet konceptet og bragt alle idéerne på banen, men vi er ikke kunstneriske producenter, der har erfaring med at skrive manuskripter osv. Derfor har vi dannet et rigtig godt eksternt samarbejde med to kreative herrer, der har det som deres absolutte styrke, siger Kristine Ringstrøm Kock.

Julemysteriet er en unik (og gådefuld) form for julefrokost, der både giver smil på læben, sætter gang i snakken og vækker den indre detektiv. Hvem elsker ikke er godt mysterium? Der bliver lagt op til, at dem som ønsker det, kan gribe 1920’er-stilen og finde fjerboa, vintage-kjolen eller Peaky Blinders-sættet frem.

I løbet af aftenen bliver der mange underholdende indslag, og når mysteriet er løst, sætter en dj gang i dansegulvet.

– Vi glæder os helt vildt til at åbne dørene til Julemysteriet, og vi er sikre på, at det bliver en utrolig underholdende aften. Tanken er, at konceptet skal videreføres fra år til år med et nyt mysterium, nyt årti som tema og nye artister, men at selve grundidéen føres videre. Så vi er virkelig spændte på, hvordan publikum tager imod det, siger Kristine Ringstrøm Kock.

Læs historierne bag
AKKC’s bæredygtige arbejde

Med onlinemagasinet IMPACT går AKKC både foran og bagom det vigtige arbejde med i stort og småt at skabe handling, når vi taler om bæredygtighed i et hus med årligt over 550.000 besøgende.

Magasinet IMPACT fortæller gennem menneskers ord og oplevelser om nogle af de elementer, der indgår i arbejdet med at reducere vores forbrug, og dermed klimabelastningen.

Det kontinuerlige fokus på at udforme en menneskelig bæredygtig arbejdsplads med rum til mennesker med forskellig arbejdskapacitet samt eksempler på nogle af de mange samarbejdsrelationer og partnerskaber AKKC indgår i, kan man dykke ned i, i IMPACT.

Work going on
AKKC og Restaurant AKKC by MEST arbejder hver eneste dag på at blive bedre og bruge færre ressourcer, skabe den bedst tænkelige arbejdsplads for alle og putte kræfter og tid i gode partnerskaber.

Det arbejde er i dag både nationalt og internationalt anerkendt og en vigtig del af AKKC’s profil og forretningsgrundlag. Dyk ned i nogle af de mange både rørende, spændende og faktuelle historier om arbejdet med at skabe bæredygtige processer – sådan hele vejen rundt for både klima, mennesker og økonomi.

Du kan læse magasinet her

AKKC har fået Olivia på scenetårnet

Den verdenskendte kunstner Martin Ron har i juni haft sin daglige gang i AKKC, imens han har kreeret det store gavlmaleri, Olivia og hendes hjerte af guld, på AKKC’s 600 kvm store scenetårn.

Olivia og hendes hjerte af guld. Det er titlen på det nye smukke gavlmaleri, som den verdensberømte, argentinske kunstner Martin Ron har kreeret på vores store scenetårn.

Martin Ron, også kendt som Ron Muralist, er på top 10 i verden inden for street art kunst, og gavlmaleriet i Aalborg er hans første og (indtil videre) eneste værk i Danmark. Derfor er det også forventningen, at værket kan være med til at trække kunstinteresserede turister fra hele verden til Aalborg.

Torsdag 15. juni signerede Martin Ron det færdige gavlmaleri foran flere hundrede fremmødte i Kildeparken, der ligger med direkte udsigt til AKKC’s scenetårn.

Her blev gavlmaleriet fejret med en hyggelig åbningslounge, hvor der var gratis øl, sodavand og is til de første 250 personer, ligesom de alle fik mulighed for at overvære det store øjeblik, hvor signeringen fandt sted.

Efter signeringen satte Martin Ron selv ord på, hvad det store, detaljefyldte gavlmaleri betyder.

– I midten af ​​kompositionen ser Olivia, klædt i rødt, trodsigt på os. Hendes øjne stråler af beslutsomhed og tapperhed, mens hun holder og klamrer sig til en gylden hjerteformet ballon. Dette hjerte, tilsyneladende repareret fra en tidligere punktering, forbliver oppustet, hvilket symboliserer evnen til at overvinde modgang og alle vores følelsesmæssige sår. Derudover inspirerer hun os til at finde styrke i vores sårbarhed, til at reparere vores beskadigede hjerter og til at forblive fyldte med kærlighed og håb, forklarede Martin Ron.

Stor interesse fra udlandet
At trække en verdenskendt kunstner som argentinske Martin Ron til Aalborg, er ikke nogen nem opgave, og det er sket i et samarbejde mellem AKKC og KIRK Gallery, hvor galleriejer Lene Kirk havde Martin Ron øverst på sin ønskeliste.

Et ønske som blandt andet bundede i Martin Rons høje kunstneriske niveau på hans værker over hele verden, som mange turister rejser rundt for at opleve ”in real life”.

– Jeg er ovenud lykkelig for, at Martin Ron sagde ja til at skabe gavlmaleriet på AKKC’s scenetårn. Han er i en position, hvor han kan vælge og vrage, fordi han er så kendt en kunstner, og jeg gik helt bevidst efter ham, så Aalborg har virkelig fået en plads på verdenskortet, når det gælder gavlmalerier, forklarer Lene Kirk.

Drivhuset har fået en flyvende start

Fyldte sale, glade gæster og ene 5-stjernede anmeldelser. AKKC’s nye kulturkoncept Drivhuset har fået en flyvende start, og ambitionerne stopper ikke her. Programmet rækker allerede et godt stykke ind i 2024.

Det har været med sommerfugle i maven og store forventninger, at vi har slået dørene op til vores helt nye koncept Drivhuset i AKKC i foråret.

Vi har indtil videre haft to omgange af Drivhuset – premieren med Oh Land og Emely på scenen samt en comedyaften med Conrad Molden og Henrik Danielsen.

Heldigvis går vi på sommerferie med glæde over, at der har været fyldte sale og såvel gæster som medier har taget imod det nye koncept med åbne arme.

Videreudvikler på konceptet
Ambitionerne for Drivhuset er store – og det har de været fra start. Derfor rakte Drivhus-programmet allerede ved offentliggørelsen frem i 2024, og siden er flere arrangementer løbende kommet til.

Efter sommerferien kan AKKC derfor præsentere navne som Blæst, Fabräk, Daði Freyr, Pauline, Outlandish og Micky Skeel for blot at nævne nogle af de mange spændende oplevelser, der er i vente på Drivhus-scenen.

Og så kan vi i dag også løfte sløret for, at der er en videreudvikling af Drivhuset på vej. Den nye udgave af Drivhuset kommer til at hedde The Comedy Store x Drivhuset, og til disse arrangementer præsenteres noget af det bedste internationale comedy på udvalgte søndage, hvorimod de sædvanlige arrangementer i Drivhuset ligger på onsdage og torsdage.

Hvad er Drivhuset?
Til arrangementerne i Drivhuset kan man starte aftenen i AKKC kl. 16, hvor man kan slå sig ned i den hyggelige drop-in lounge i foyeren og købe en kold øl eller spille et brætspil.

Kl. 18 åbner vi for fællesspisning, som foregår siddende eller stående alt efter hvilken type underholdning, der er på scenen. Det er Restaurant AKKC by Mest, der har sammensat retterne, og vi tilbyder enten en vegansk ret eller en ret med kød.

Omgivelserne er uformelle og helt low-key, så der er plads til at slappe af og hygge sig sammen. Kl. 20 er der underholdning, som kan være alt lige fra koncerter og talks til comedy.

Hvert Drivhus-arrangement koster blot 260-275,- inkl. lounge, fællesspisning og underholdning.

***** Nordjyske Stiftstidende​
”Det er et forfriskende initiativ, ​
som fortjener stor opmærksomhed”​

​***** APPETIZE ​
”alt gennemført, hyggeligt og jordnært, hvor nye venskaber ​
og bekendtskaber med sikkerhed bliver skabt”​

​***** Aalborg.nu ​
”Drivhuset får en kæmpe tommel op herfra”​

​***** Migogaalborg ​
”Det nye koncept Drivhuset i AKKC har fået en flyvende start”

Want
more?

Vil du se de tidligere udgaver af Backstage?

Ja tak!