20. januar 2017

Anmeldelse af The Bootleg Beatles & The Pepperland Sinfonia
Aalborghallen 19. januar 2017
Anmeldt af Maria Holm

stjernestjernestjernestjernestjerne

Velkendte Beatles sange fra start til slut

Bootleg BeatlesGlad og forventningsfuld tog jeg til koncert for at høre de gode gamle kendte Beatles melodier leveret af The Bootleg Beatles & The Pepperland Sinfonia. Jeg var end ikke født, da The Beatles blev dannet, blev verdenskendt og senere opløst. Men jeg har selvfølgelig mine Beatles favoritsange alligevel. Publikum i salen vidnede generelt om en generation, der var unge, mens de fire populære herrer var datidens største idoler.

Hans Otto Bisgaard skulle være konferencier til koncerten, men var på dagen kommet ud for et uheld, så han kunne desværre ikke stå på scenen og præsentere The Bootleg Beatles. En stand in blev sat på opgaven, og med Hans Ottos manuskript blev det alligevel en underholdende fortælling omkring The Beatles.

Ind på scenen kom fire yderst velklædte mænd med frisuren så perfekt sat, at ikke et hår bevægede sig. Tøjstilen og den berømte Beatlesfrisure var til perfektion. Musikken startede, og fra start til slut blev der spillet de velkendte Beatles sange, vi alle kender og elsker.

Det blev en kronologisk gennemgang af The Beatles' karriere. Fra de fire ens velklædte herrer med de karakteristiske Beatlesfrisure. Til sangene fra Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, selvfølgelig klædt i de helt rigtige farverige uniformer, vi kender fra coveret. Til slut stod de fire herrer på scenen lidt mere langhåret i hver deres individuelle stil, bl.a. var en iført fine brune laksko, en anden havde store pelsede futter på og en tredje optrådte barfodet. Et vidne om at der var tænkt på de små detaljer hos de enkelte Beatlesmedlemmers karakteristika.

Jeg nød opførelsen af de mange kendte Beatles sange, der blev fremført yderst velspillet. Ikke mindst var det sjovt at høre The Bootleg Beatles joke og underholde mellem sangene. Samspillet mellem The Bootleg Beatles og The Pepperland Sinfonia fungerede godt. På et stort lærred i baggrunden blev der vist skiftende billeder og film, der relaterede til Beatles sangene, hvilket jeg synes passede fint ind i koncerten som helhed. Jeg var underholdt fra start til slut. En helt igennem vellykket og underholdende aften med godt musik i øregangene. Giver 5 ud af 6 stjerner.